Winkelmand - 0 € 0,00
  • Sinds 2014
  • 10.000m2 winkeloppervlakte
  • Laagste prijs garantie
  • 3 jaar Meubelwaarborg garantie

 

 

De gouden slaaptips van Time 2 Sleep®

Het slaapgebeuren heeft een hele andere dimensie gekregen. We gaan niet meer gewoon 'gaan' slapen, we 'beleven' slapen. Om te onthaasten en ontspannen na de drukte van de dag, hebben we niet enkel nood aan een comfortabel salon; maar is de slaapkamer ook één van de meest gegeerde ruimtes geworden om in alle rust de dag af te sluiten. Een bed of boxspring met kwalitatieve matras, een goed geordende kleerkast - al dan niet op maat gemaakt, mét de juiste opbergmodules - volledig naar wens... Het is een must. 

Rodendijk 18's gespecialiseerde slaapafdeling 'Time 2 Sleep®' wijst je de weg naar dromenland

Ben je op zoek naar jouw ideale matras, die zich aanpast aan elke slaappositie, je lichaamsbouw en -gewicht? En welke bed-bodem sluit daar dan naadloos bij aan? Welk hoofdkussen ondersteunt je hals en nek optimaal? Onze slaapadviseurs staan je bij met raad en daad.

Zo slaap je alvast beter

Wil je lekker fris liggen, dan moet je voldoende ventileren. Een raam open zetten is zeker een goed idee. Maar de opbouw van je bed is de echte game changer voor de juiste luchtcirculatie. Zo biedt een matras met pocketveren bijvoorbeeld extra ruimte, zodat de lucht zich er door kan verplaatsen. Traagschuim houdt dan weer warmte vast, waardoor je het net warmer krijgt. Kies daarom voor koudschuim als toplaag en geniet van een koele nachtrust in de zomer en een aangenaam warme winterslaap. Ook een luchtdoorlatende matrasbeschermer helpt je verkoelen en zorgt voor een betere warmteregeling. 

Wist-je-datje: we draaien gemiddeld 30 keer per nacht. Daarnaast verliezen we zo'n 350 cc vocht. Voor een optimaal slaapcomfort is het dus van groot belang dat een bed je lichaam goed ondersteunt en maximaal ventileert. 

De perfecte matras bestaat niet. De perfecte matras voor jóu wel. Bij de keuze van je matras zijn er een aantal factoren waar je rekening mee moet houden en bepalend zijn voor het bereiken van een ergonomisch hoogtepunt. Je favoriete slaaphouding, lichaamsbouw en gewicht zijn de belangrijkste. De ideale matras biedt je een perfecte drukverdeling, zonder pijnlijke drukpunten en een goede ondersteuning zodat de spieren zich volledig kunnen ontspannen tijdens de nachtrust. 

Wist-je-datje: een goede matras is ter hoogte van de schouders zachter en aan de onderrug steviger. Zo vormen je hoofd en het verlengde van je lichaam een rechte lijn en is je wervelkolom optimaal ondersteund. Is dit niet het geval bij je huidige matras? Dan is hij te hard, te zacht of versleten. Tip: denk zeker om de 10 jaar eens na over de aankoop van een nieuwe matras, om rugpijn en allergieën slimmer af te zijn. 

Ergonomisch slapen kan je leren. Wanneer je lichaam de natuurlijk S-vorm aanneemt tijdens de nachtrust, is de druk op je rug het laagst en zal je 'gezond' slapen. Ben jij een zijslaper, dan ben je alvast goed bezig. Trek je onderste been een beetje omhoog of leg beide knieën op elkaar en je bent vertrokken. Rugslapers ervaren eveneens een minimale belasting. Let wel op dat zowel je nek, rug en onderrug voldoende ondersteund worden. Buikslapen is een no-go. Je hals ligt in een gedraaide positie, die niet enkel onnatuurlijk is, maar ook erg belastend voor je hele lichaam. 

Wist-je-datje: de nachtrust is de herstelperiode van lichaam en geest. Na een goede nachtrust voel je je als herboren. Een slechte nacht zorgt voor een futloos gevoel doorheen de dag. De houding die je aanneemt tijdens je slaap bepaalt de kwaliteit van je nachtrust én je gemoedstoestand doorheen de dag.   

De Slaapraad

Dat wij veel belang hechten aan jouw slaapkwaliteit is duidelijk. Daarom hebben wij ons aangesloten bij De Slaapraad, de organisatie die iedereen bewust wil maken van het belang van goed slapen en gouden tips & tricks, tal van weetjes en concrete slaaptips aanbiedt. 

Wil je weten hoe je meer slaap uit je bed kan halen? Lees de 10 slaapgeboden en doe De Grote Bedtest!